LEAN workshops
Welkom bij de bron
Deze workshop is een doorontwikkeling van de LEGO workshop die in 1998 is ontstaan. In 2003 hebben we deze nieuwe aanpak ontwikkeld vanuit de behoefte mensen zelf de principes van LEAN te laten ontdekken. Vrijwel alle theorie is er uitgegaan en vervangen door randvoorwaarden die als vanzelf leiden naar een LEANe oplossing.
Deze opzet is enorm aangeslagen en door vele collegae overgenomen. We kunnen gerust stellen dat deze workshop de meest gebruikte LEAN workshop van Nederland is. Vele duizenden mensen hebben met deze workshop, bij ons of bij een collega, de eerste stappen gezet van de reis die LEAN heet.
Opzet workshop
In deze workshop ervaart u hoe u van een standaard georganiseerd bedrijf kunt komen tot een LEANe organisatie. Hierbij geen lange verhalen met theorie en instructies. Wel een aantal randvoorwaarden waarbinnen u kunt verbeteren.
Spelenderwijs ontdekt u wat de volgende stap is die gezet moet worden. Samen met uw medespelers ontwerpt u een aantal keer een nieuwe organisatie met nieuwe spelregels, die u direct daarna kunt testen.
Iedere keer krijgt u feedback in de vorm van harde cijfers en uw gezamenlijke ervaring.
Vele duizenden mensen hebben deze en vergelijkbare workshops ervaren. Voor velen was dit de start van hun weg naar LEAN.
Testimonial
Last week, a seminar on LEAN Management was given by LEAN Consultant Emiel van Est. He had Wittenborg students, as they entered the lecture room, curious and apprehensive about what was in store for the day of learning ahead of them.
The set-up of the lecture room had been completely rearranged with each of the tables representing a core function within a company. Once the students understood the underlying ideas and principles of LEAN Management and how companies like Toyota use the tools of lean to continually improve their operational performance, the seminar took a very practical turn and the students started working in a simulation of a real production process. Using LEGO-blocks, the simulation was performed three times during the course of the day with each cycle representing a year of production. Reviewing the financial performance of each year of production kept the students challenged to solve specific productivity, quality, and delivery problems.
This was an unforgettable hands-on experience that kept the students captivated and learning by doing what LEAN really is.
|